úterý 15. ledna 2013

Bilance 2012

V loňském roce jsem byla součástí elektronického projetku časopis Scrapování, který pro mne trval jeden přesně jeden rok.

A zde jsou mé jarní visačky a návod na ně, aneb jak jsem si hrála s inkousty Distress Stain:

Něco málo o Distress Stain
 – je to inkoust v tekuté podobě. K dostání v lahvičce (29 ml)s šroubovatelným uzávěrem.
Inkoust se nanáší pomocí pěnové houbičky, přes který tekutina protéká. Jedná se o Distress, takže jsou reaktivní s vodou, čehož se dá využít např. na mokré techniky anebo aplikovat přímo z houbičky na papír. Dá se s nimi barvit cokoli – nejen papír, ale také stužky, karton, dokonce i dřevo (tam pozor, aby
bylo jemně přebroušeno a neroztrhali jste si pěnovou houbičku) a dokonce s nimi můžete razítkovat. Barvu rozetřete po razítku a otisknete na papír.
A co na Stainech miluji je je obrovská paleta barev, ze které si vybere každý:).

Visačky jsem vyřezala na mašince BigShot, název šablony: Tag & Bookplates a pracovní plochu si chráním téměř nezničitelnou podložku od Ranger.

Zelená visačka:
Potřeby:
visačka, bílá stužka, Distress Stain- různé barvy, Distress Ink, Crowded Attic od Tima Holte, razítka číslic Portobello Road, cokoli na dozdobení dle vašeho vkusu a lepidla - 3D pěnové polštářky a lepící páska v rolleru, nůžky
Bílou visačku jsem přetřela po celé její ploše zelenkavou Distress Stain (odstín Bundled Sage)


Než „nátěr“ Distress Stain uschl, tak jsem se pustila do stužek. Bílou 1cm tenkou stužku jsem si rozstřihla na několik cca 12ti centimetrových částí, ty jsem zmuchlala v ruce a každou obarvila jinou barvou Distress Stain.

Visačku jsem chtěla ladit do zeleno-růžové a tak jsem použila Tattered Rose, Victorian Velvet, Bundled Sage a Frayed Burlap.


Tečky jsem vytvořila opět Distress Stain, odstín Frayed Burlap a to jednoduchým přitlačením lahvičky (resp. pěnové houbičky) na visačku.Abych zvýraznila okraje visačky, tak jsem použila Blending Tools a Distress Ink, odstín Bundled Sage a nakonec i Frayed Burlap.



A pak už přišlo na řadu zdobení visačky: ideální na to jsou samolepící kartičky a papírové výseky Tima Holte. Některé kartičky jsem podlepila 3D pěnovými polštářky. Dále otrhaný lísteček s čísly, kde jsem použila razítko ze sady Portobello Road. A protože jsem chtěla visačce dodat trošku barev, zvolila jsem barevné výseky Tuscany od designéra Michaela Powella. Pak už zbývalo jen dozdobit stužkou, květinou a knoflíkem s mašličkou z provázku, kovovými ozdobami, růžovými kamínky a 3D motýlky ze sady Wings White.


A zde je má hotová Zelená visačka:



Růžová visačka

Potřeby: visačka, Distress Stain, Distress Crackle Paint, Distress Ink, razítka, Blending Tools, embossovací médium od Ranger, horkovzdušná pistole , prášek na embossing, lepidlo v tužce, 3D pěnové polštářky a něco na dozdobení – krajka, stužky, květiny, výseky nebo třeba kovové ozdoby... Z bílé visačky uděláme růžovou tak, že Distress Stain (Tattered Rose) přejedeme celou plochuvisačky


Než mi plocha uschla, nabarvila jsem si kolečka od visačky Distress Crackle Paint, což je lesklá barva, která po zaschnutí popraská (odstín Antiguee Bronze). Ty jsem pak použila místo průchodek.


Na suchý porvch razítkujeme motivy o pár odstínů tmavšími než je podkladová barva. Já použila razítka Bird Print od Docrafts a Distress Ink (Tea dye).




Poté přišel na řadu embossing: velkoplošné razítko Topiary Garden jsem namočila do podušky s embossovacím médiem a přitiskla na visačku. Rychle nasypala embossovaci prášek od Papermanie (černý se třpytkami, Black Sparkle) a pomocí horkovzdušné pistole prášek zatavila. Nakonec jsem okraje visačky odekorovala pomocí Blending Tools a Distress Ink (Aged Mahogany) a protože mi to připadalo málo, okraje visačky jsem namočila do embossovacího média, posypala embossovacím pudrem a celý proces embossování si zopakovala.






A nakonec zbývalo visačku dozdobit. Použila jsem starou krajku, růžovou stužku, květiny, perlový hřebíček a výseky lístečků. Kruhový otvor ve visačce jsem zpevnila kolečky, ty jsem podlepila lepidlem v tužce a provlékla stužky. Kousek provázku jsem si přeložila, na jeho konec zavěsila kovový kočárek, zbývající část provázku jsem ozdobila uzlíky a přivázala k visačce. Nakonec jsem použila samolepky číslic 17, které jsem načernila Distress Inkem (Black Soot) a přidala párek motýlků.




Materiál poskytla firma Davona s.r.o., distributor Docrafts pro ČR. Vyrobila Marie - scrapglamour,
www.scrapglamour.cz.

Pokud jste ještě nečetly v časopise, užijte si článek,
vaše glamourka.




Žádné komentáře:

Okomentovat